KASI UPDATE SIKIT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....
Amacam...ok ke..
Rileks sudah la.....
Kena sabar tempuh dugaan mendatang ni..  
Dobi Seri Warna Alhamdulilah..
Maintain Sampai Sekarang. 
Harap sampai bila2...


Banyak msg saya.... tnya macam2..
Tak kurang juga nak belajar macam2...
Trust me.. saya bukanlah tahu semua perkara....
Ada juga salah silap sekali sekala....
Kita sekadar berkongsi....
Tak semestinya saya betul.. 
Dan pakar2 yg buat kursus berbayar tu mesti kata saya x betul. Sbb ilmu saya murah... eh..free...Hahaha ..


Saje je nak sindir sikit...
Sebab ada sorang akk ni..
Semua saya kata semua salah..
Dia g kursus diorg ajar lain..
Haah... aku pun boleh...
Aku ajar pakai itu...ini...itu..ini.... 
Pastu reti2 la kou amik barang tu ngan aku ek....
Biar cepat sket aku naik haji..hah amek kaw..


Jgn amek hati.. aku bergurau je la...
Reason aku berkongsi..
Sebab aku as peniaga dobi + pembekal barangan tu sendiri...
Dan aku xde untung besar kalau nak paksa korang pakai serba serbi...
Sedangkan aku tau cara sebenar..
Ilmu ni xleh bawak mati.
Kou nak dengar ke xnk. Kou punya pasal la...


Malas nak cerita banyak bab meterial...
Hari ni bab yg femes...
KONTRAK HOTEL..
wah... semua mcm2 tanya..
Ibarat mcm nak tulis surat cinta untuk anak raja plak...
Mesti nak perfect... kalau boleh. Siap taruk bedak dalam surat tu...
Bagi berdebu hidung manager hotel tu... hadui...


As manager hotel...
Diorg x pentingkan sangat surat korang tu pakai kertas mahal ke.. pakai tangan ke... taip writer ke...
Yang penting.....
HARGA.


kou tulis surat karangan panjang 8 depa pun... diorg selak bahagian harga je pun... 
sebab itu lebih penting!!!
Bab harga ni agak pening sket.
Even aku bagi format pun. Korang xleh tiru harga2 tu.


Ok. Harga item yang paling penting dalam kontrak hotel ni.. yang paling manager hotel nak tau..
Hanya beberapa item sahaja..
X perlu mencarut sampai harga cuci kapal terbang pun hang letak dalam tu....


Item yang dimaksudkan.....
Bedsheet... single & double.
(Mostly hotel kira sama saja.)
Bedspred...
Pillowcase...
Blanket
Towel
Pool towel ( x semua hotel ada pool)


Tu je lah.....

Pastu utk servis cuci baju customer hotel.. biasalah. Double or triple  charge... itu standart hotel punya laundry.

So buat sebut harga... surat rasmi letterhead dobi...
Disini saya nyatakan tawaran harga utk perkhidmatan dobi kami..
Bedsheet  - rm xx.xx pcs
Pillow case - rm xx.xx pcs
Blanket - rm xx.xx pcs
Bed spread - rm xx.xx pcs
Towel - rm xx.xx pcs
Pool Towel - rm xx.xx pcs


Harap sebut harga ini dapat menarik perhatian tuan. Terima kasih.
Sain..
Nama


Habis citer........
Apa la yg susahnya.......

nah sedikit panduan.
cuma harga dah tak releven la untuk zaman skang
sila semak harga semula okay.





Aku remind sekali lagi
jangan FOLLOW harga ni
dah tak relevan untuk diguna pakai
yelah saman skang ni dengan gst dan harga melambung..
faham2 jela.....

dah....soalan top 10 telah aku jawab..
so harap yang ramai2 sms aku tu....
dah lega
sebab dah terjawab walau lambat
anyway teruskan semangat anda..
jangan pernah berhenti separuh jalan

juga dikesempatan ini saya nak ucapkan
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN
SELAMAT BERPUASA

dan teruskan berusaha untuk berjaya. Insyallah
( segala bahasa kasar didalam blog ini adalah hak cipan terpelihara)
jangan mudah terasa hati dengan aku ni..
agak kasar dalam perkongisian ilmu
dah xkan nak suh aku lemah lembut cam sotong tu,,,
naik lemak la nanti...!!

KIPIDAP!!!



Your Faitthfully + Sengal Sikit2
Mohd Amirul Ekhwan Nordin
Proud Owner Of Dobi Seri Warna & Seri Warna Chemical 
012-9841131


Comments

MrButterfly said…
Salam Bos,
panduan harga untuk bed sheet, bedspread, pillow case semua tu dah termasuk skali iron ke