SYUKUR REZEKI DATANG...


ALHAMDULILAH...
SETELAH BANYAK SEBUT HARGA DIHANTAR..
AKHIRNYA...DAPAT JUGA KONTRAK..
TAPI YANG DIHARAP SEBENARNYA KONTRAK HOTEL BUDGET KECIL-KECIL..YELAH KAN..DOBI BARU..SO KENA AMBIL YANG KECIL-KECIL DULU..
SO HANTAR LA DEKAT HOTEL-HOTEL BUDGET SEKITAR KUANTAN.
CUMA HOTEL KOSMA TAK HANTAR.TERLUPA.HUHUHU..
AND NAK DIJADIKAN CERITA..
MULANYA RESORT TU HANTAR SAMPLE BED SHEET+PILLOW CASE+ MACAM2 LA LAGI..
1 BUNDLE BESAR...DIA SURUH SETTLEKAN..
DIA NAK TENGOK KEMAMPUAN DOBI SERI WARNA.....
SO KAMI BASUH LA..LEPAS HANTAR SEMULA...AND LAMA JUGAK LA RESORT TU SENYAP..
(ADA LA SEMINGGU DUA...)
DALAM HATI NI KATA MEMANG DAH TAK DAPAT LA JAWABNYA KONTRAK TU..
TAPI TETIBA PENGURUS TU CALL..,DIA JUST KATA 
"AMIRUL .,START ESOK MULA DATANG AMBIL KAIN DI MUARA BEACH RESORT OK" 
AKU PLAK..ERKK..OK...TQ!!HUHUHU
DALAM HATI KATA..FUHHH..
DAPAT RESORT TERUS..,SO KENA BERUSAHA LEBIH LA...
SETAKAT 1 HARI AMBIL KONTRAK NI MASIH BOLEH LA HANDLE..
SEBAB WALK IN CUSTOMER PUN DAH MAKIN RAMAI SUKA HANTAR BAJU..
AND NAK MANAGE YANG RESORT LAGI..
RESULT..?
KENA LER TAMBAH MESIN BARU..HUHUHU...
INSYALLAH..DALAM MASA TERDEKAT NI.,
INGAT NAK BELI LEBIH BESAR TAPI MODAL TAK BERAPA NAK CUKUP..
KALAU LA KERAJAAN BAGI BANTUAN DANA KAN BEST..KHAS 
UNTUK USAHAWAN MUDA NI NAK BERJAYA LA KATAKAN...HEHEHE...
TAK MENGAPA LAH..BUAT SEKADAR TERMAMPU SAHAJALAH BUAT MASA INI..
HARAP DOBI SERI WARNA AKAN LEBIH BERSERI DENGAN KEHADIRAN TAMBAHAN 
MESIN-MESIN BARU...
SEMOGA KAMI DAN DOBI SERI WARNA TERUS MENUJU PUNCAK KEJAYAAN...

Comments

Abd Rahim said…
Salam..

tahniah kerana berjaya dapat tender resort tue tuan..!!

Saya nak minta tolonglah tuan..boleh emelkan sya contoh sebut harga untuk hotel budget tak tuan..

saya pun tgh cari tender hotel budget nie..tapi kat area sepanglah..

Harap tuan sudi kongsikan yer..sya doakan bisnes dobi tuan semakin maju dan berjaya..amin..

ini emel sya armizan09@gmail.com
Salam.boleh x emelkan sebut harga utk budget hotel? Tq

Danieyseman@yahoo.com
as salam..
bleh tk berkongsi mcm mne hdk mbuat sebut hrga utk tender hotel/resort...hrp dpt mbantu.tq
Unknown said…
Salam.saya pun baru menceburi bidang dobi di kawasan kota kinabalu.Kalau tak keberatan boleh tak encik share pengalaman macam nak dapatkan tender hotel dan saya nak tengok contoh sebutharga?Terima kasih.
salam.. saya dr kuala terengganu. saya juga baru buka kedai dobi di sini dan masih belajar ttg perkhidmatan dobi. saya minta budi bicara dr pihak encik untuk bkongsi mcm mana nak dapatkan tender dan sebut harga..kalau boleh saya nak lihat contoh drp encik. tq.. =)
Unknown said…
Salam. Saya sudah 4 tahun membuka perniagaan dobi di area johor bahru. Boleh tolong emailkan contoh sebut hargo dobi untuk hotel? Ini email saya. zeerazee.svs@gmail.com. bantuan tuan amat saya hargai.. terima kasih
Anonymous said…
Salam. Saya sudah 1 tahun membuka perniagaan dobi di area ayer tawar perak. Boleh tolong emailkan contoh sebut hargo dobi untuk hotel? Ini email saya. faizalaiza@yahoo.com. bantuan tuan amat saya hargai.. terima kasih.
Unknown said…
Salam...saya baru menceburi dalam bidang dobi lebih kurang 5 bulan. Boleh kongsikan contoh sebut harga serta proposal untuk hotel atau caterer/khemah? email saya desifputeh@gmail.com

Terima kasih atas bantuan tuan.
neo said…
salam..saya dah 2 tahun membuka perniagaan dobi di kota bharu. boleh tuan kongsi kan cara2 nak dapatkan kontrak hotel/resort tak? contoh sebut harga dan proposal. ini alamat email saya lily_ima@yahoo.com..diharap tuan dapat membantu.bantuan tuan amat saya hargai.terimakasih..
salam..sy nik baru buka bisness dobi di kota bharu.sy berminat nk ambil tender dobi di hotel bajet..boleh email kn contoh sebutharga dobi ke nikazzyatiaziz@gmail.com..tq
Unknown said…
salam. boleh emailkan saya contoh proposal untuk hotel budget? saya masih baru dalam perniagaan dobi ni. terima kasih

afiqahsawal@yahoo.com
Unknown said…
sobri.smkbt5@gmail.com minta perkongsian tuan untu dapatan cara dan proposal sebut harga.. tolong emailkan pada sy.. terima asih
cute moms said…
Assalamualaikum... saya pun nak minta bantuan admin sekiranya bole bagi contoh proposal sebut harga hotel saya pun tgh nak hantar proposal dkt hotel2 berdekatan. Dobi saya di johor bahru. Terima kasih kiranya dapat membantu email: adawiyahalyaa@gmail.com facebook:DobidahliaUtama
mel said…
This comment has been removed by the author.
Unknown said…
Assalamualaikum.

Saya baru buka kedai dobi selama 1 tahun di Kok Lanas Kelantan.keadaan di sini agak mencabar at times but masih berusaha untuk belajar selok belok perniagaan dobi.Saya yakin tuan berjaya disebabkan oleh kualiti pembasuhan yang diberikan kepada pelanggan.Saya juga cuba sehabis baik untuk memberi servis yg berkualiti dan jujur.

Besar harapan saya sekiranya tuan dapat memberi tunjuk ajar atau contoh sebut harga/proposal yang telah tuan usahakan.Ini email saya,syakeena87@gmail.com.

Semoga Allah memberi rezeki berlipat kali ganda lagi kpd tuan.

Terima kasih.
Unknown said…
Assalamualaikum..

Saya juga baru berkecimpung dalam dunia perniagaan dobi ni, still mencari dan still belajar utk mendapatkan tender.

besar harapan saya utk belajar dan berkongsi pengalaman yg tuan ada bersama dgn usahawan muda ini. jikalau tidak keberatan utk tuan kongsikan contoh surat sebut harga boleh la hantarkan ke emel nurabilbellaJNREKA@gmail.com.

Terima kasih. Semoga Allah permudahkan urusan tuan. Amin.
arin said…
assalam boss...saya mohon sekiranya boss boleh bantu tuk listkan hrga2 tuk masuk tender basuh kain hotel n skali proposal...rasany kami (mama dobi) dah ready tuk msuk tender hotel n kembangkan prniagaan...terima kasih skiranya tua/puan dpt membantu sya...

necroministry@yahoo.com
Zetty said…
Salam Tn.. tertarik saya membaca tentang tender yg tuan perolehi.. mohon share dgn saya bagaimana nak mohon tender seperti tn.. dobi saya di area johor bahru.. email sye zettyzam74@gmail.com
Zetty said…
Salam Tn.. tertarik saya membaca tentang tender yg tuan perolehi.. mohon share dgn saya bagaimana nak mohon tender seperti tn.. dobi saya di area johor bahru.. email sye zettyzam74@gmail.com
Unknown said…
Salam. Saya sudah 2 tahun membuka perniagaan dobi di area nilai negeri sembilan. Boleh tolong emailkan contoh sebut harga dobi untuk hotel? Ini email saya. zamri.sukran@gmail.com. bantuan tuan amat saya hargai.. terima kasih.
Unknown said…
Salam. Saya sudah 1 tahun membuka perniagaan dobi di area nilai negeri sembilan. Boleh tolong emailkan contoh sebut hargo dobi untuk hotel? Ini email saya. zamri.sukran@gmail.com. bantuan tuan amat saya hargai.. terima kasih.
Unknown said…
Salam tuan, sy betminat nk tahu n klau boleh tuan bg sample proposol tu dkt sy...sy dh 4 thn buka dobi di puncak alam selangor, tp sale kurang memberangsangkn la..so sy plan nk try ambik tender dr hotel2 bajet dkt2 sini...harap tuan sudi membantu sy..

Email : sitifatimahismail55@gmail.com.my
Unknown said…
Assalamualaikum tuan..sy baru buka dobi di Sekinchan, Selangor. tp sale agak kurang memuaskan. sy bercadang untuk ambik tender dari hotel berdekatan. harap tuan tuan dapat membantu dari segi selok belok perniagaan dobi. kalau bole tuna beri contoh kertas kerja n sebut harga
Email : azrulazhar104@gmail.com
Syahrin95 said…
Assalamualaikum tuan, sy bru ambil alih dobi di kajang selangor. Dgn jasa baik tuan boleh tak email ke saya contoh proposal kpd saya sbgai rujukan? Terima kasih :)

Email: syahrin_ rizal95@yahoo.com
Unknown said…
Assalamualaikum..boleh emailkan saya sebutharga cucian untuk budget hotel?

ar.nurnabila@gmail.com
Umira said…
Assalam, sy sudah 3 tahun membuka dobi di kuala linggi, melaka. Boleh dapatkan juga cara untuk mohon tender hotel budget? Harap tuan2 dpt bantu. Boleh email di umirakassim@gmail.com